PENGALAMAN SEBAGAI PENYELARAS TVPSS SK SUNGAI LUI

Assalammualaikum dan salam sejahtera
Diharapkan semua berada dalam sihat sejahtera. Cikgu Shaf harap semua yang membaca khususnya Guru Penyelaras TVPSS sentiasa dipermudahkan urusan. 

Saya merupakan Guru Penyelaras TVPSS SK Sungai Lui dan telah mula membimbing Krew TVPSS saya sejak dari tahun 2020. Pada mulanya saya sangat cetek pengetahuan berkaitan dengan TVPSS. Walaubagaimanapun sokongan moral oleh pihak sekolah dan SSTP JPN Negeri Sembilan membuatkan saya semakin bersemangat terhadap bidang ini.

Kali ini saya akan buat perkongsian berkaitan dengan TVPSS. Apakah sebenarnya TVPSS?

TVPSS merupakan satu platform bagi murid untuk menonjolkan diri mereka dan mencungkil bakat murid dalam bidang kewartawanan, media dan pengacaraan di mana ia dapat memupuk kreativiti dan pemikiran kritis di kalangan murid serta mampu memberikan idea secara spontan. Program ini merupakan program yang fokus utama untuk membangunkan bakat dan kemahiran  murid-murid SK Sungai Lui berterusan. Di antara kemahiran dan bakat yang akan dibangunkan adalah berkaitan dengan kemahiran ICT, teknik penyampaian berkesan,  kemahiran berfikir dan kemahiran berkomunikasi.  Kemenjadian murid melalui program ini akan melahirkan modal insan yang berilmu, berkeyakinan, mempunyai nilai murni, inovatif, berdisiplin, bersemangat patriotik, cekal dan berdaya saing.

Pengenalan TVPSS

TVPSS merupakan satu projek khas inovasi Pusat Sumber dalam menykong PdPC abad ke-21.  Projek ini telah dimulakan di Terengganu pada tahun 2014 oleh SSTP JPN Terengganu dan telah disebarluaskan ke sekolah seluruh Malaysia. 




KIT TV PSS MALAYSIA
Segala panduan berkaitan dengan TVPSS boleh didapati di dalam KIT TVPSS MALAYSIA yang telah disediakan oleh SSTP JPN Teregganu.Semuanya ada dalam kit ini boleh tengok di bawah


KIT TVPSS KEBANGSAAN

Previous Post Next Post